Tomi Sovilj se po odlasku iz Zlatnih dečaka
pridružuje Siluetama, koje već tada
postižu svoje prve uspjehe. Međutim, već 1964. Godine Siluete se cjepaju na dva
djela: Siluete sa Zoranom Miščevićem, koji je došao iz lokalnog sastava Safiri
i grupu pod imenom Tomi Sovilj i njegove
Siluete. Tomi Sovilj je sa svojim Siluetama snimio dva singla „Wooly Buuly“
i „Jinny, Jinny“, a zatim naglo nestaje sa svih glavnih jugoslovenskih
pozornica. Pouzdano se zna da je ovaj sastav postojao sve do 1970. godine, kada
je Sovilj raspustio grupu i nastavio karijeru pjevajući po američkim klubovima,
na Bliskom istoku i Zapadnoj Evropi.
Siluete su prve u glavni grad donijele duh „bitlsomanije“
i atmosveru vrištanja kao na koncertima Beatlesa.
VIS
Siluete
Zoran Miščević postaje najkontraverzniji idol oko
koga se lome koplja ne samo dve generacije, već i unutar mlade publike. Naime,
slično diferenciranju rock publike na modse i rockere u Britaniji, beogradska
mladež se polarizovala oko dva sastava u lokalnim razmjerima, sličnu razlici
između Beatlesa i Rolling Stonesa u Engleskoj , odnosno Silueta i Elipsa u
Beogradu.
Siluete Zorana Miščevića su se opredjelile za
„skidanje“ stranih hitova, bez obzira na stilsko opredjeljenje, tako da su se
na njihovom repertoaru smjenjivali hitovi Rolling Stonesa, Beatlesa, Equalsa,
Procol Haruma, Small Facesa... Takva im je bila i prva ploča koju su snimili
1966. godine, na kojoj se nalaze obrade pod nazivima „Tvoj rođendan“, „Najdraži
san“, „Uhvati vjetar“ i „Keti“. Ostavši prvenstveno plesna atrakcija, Siluete
nisu postigle bilo kakav uspjeh pločama sa „cover“ verzijama, a sve
ozloglašenija mjesta na kojima su nastupale jasno su pokazivale da njihovo
vrijeme prolazi.
Zoran Miščević je umro 4. aprila 1995. godine.
-Već pomenuta Ivanka Pavlović i Slobodan Skakić
bili su vokalni solisti na prvom značajnijem nastupu Elipsa u bašti kluba „Eureka“ 21. Juna 1963. Godine.
VIS
Elipse
I Elipse su počele svirajući instrumentalne
numere Shadowsa u bašti KUD-a „Gradimir Mihajlović“, odakle su se preselile na
stalne igranke na Tehnološkom fakultetu u Beogradu.
Bio je to pravi početak izlaska iz anonimnosti, i
uz stalni porast popularnosti uspjeli su napraviti i nekoliko snimaka za Radio
Beograd.
Publika je bila ta koja je Elipse postavila kao
antipod Siluetama Zorana Miščevića, što su, čini se, oba sastava prećutno
prihvatila. No, za razliku od Silueta, koje su bile i ostale pozadina Zorana
Miščevića, Elipse nikada nisu pronašle pravog frontmena sa kim bi se publika
mogla identifikovati.
Mnogo je ljudi prodefilovalo pjevajući nakratko
kroz Elipse, ali svakako da je najezotičnije bilo angažovanje crnog afričkog
studenta Edija Dekenga, koje je trebalo da približi muziku Elipsa soul
trendovima sredine šezdesetih godina.
Nakon razilaženja sastava, dva člana Elipsa, bas
gitarista Bojan Hreljac i bubnjar Vladimir Furduj nastavljaju karijeru prvo kao
standardna ritam-sekcija Korni grupe, a potom kao studijski muzičari.
(Little Sule)
No comments:
Post a Comment